Aflevering 4

Gisteren kregen we in de vierde aflevering de koppels tijdens hun huwelijksreis te zien. Hoe reageerden ze op elkaar na enkele dagen bijna elke minuut samen te zijn? Niet elk koppel gaf echter evenveel bloot. Ik heb dan ook het meeste notities gemaakt rond Joris en Annelies en Lenny en Jolien. Uiteraard bespreek ik ook de andere koppels. Here we go!

Koppel 1: Joris en Annelies

We kunnen dit huwelijk samenvatten met een quote van Annelies: "Ik heb het gevoel dat ik met een vriend op vakantie ben". Zij (uiteraard zij) zegt daarnaast ook nog volgende dingen: "Ik heb niet het gevoel dat we getrouwd zijn", "Op dat vlak ben ik superblij, maar ik denk nog niet dat je mijn man bent" (over amuseren), "Ik denk dat Joris soms wel een groot klein kind is", "Ik had meer een avonturier verwacht, die al heel de wereld gezien heeft, nog extremer is dan ik", "Superman is op non-actief gezet" en uiteraard de klepper "Ik ben ervan overtuigd dat Joris al veel verder staat met zijn gevoelens dan ik, ik word niet snel verliefd". Ondanks dat ze aangeeft dat ze toch ook een goede klik hebben: Annelies is niet aangetrokken tot Joris. Joris is dan weer in de wolken en geeft veel complimentjes: ogen, lach, vrolijk, open, ze heeft al veel meer in haar leven gedaan dan hij, blij dat zij altijd haar mening geeft, .. Annelies hoort het graag. We zien echter ook Annelies die het voortouw neemt, met de auto rijdt (Joris had genoeg gesukkeld), geen complimentjes teruggeeft, geen fysiek contact (meer) initieert, en als laatste hem respectloos onderbreekt in de auto (was ze überhaupt aan het luisteren?). Moest hij deze relatie nog willen redden, moet Joris enkele tandwielen bijsteken. Tandwielen bijsteken raad ik hem wel aan, maar deze relatie redden.. Nope, niet mijn advies. Slaagkans opnieuw naar 0%.

Koppel 2: Victor en Line

Victor en Line zijn ook samen nog stuntelig, maar wel op een leuke, goedhartige manier. Ze geven de relatie allebei een kans, maar weten niet goed hoe de praktische dingen aan te pakken. Geen van beiden neemt echt leiding, al is het gelukkig wel Victor die de knopen doorhakt, bijvoorbeeld op het strand. Hun omgang is vlot, spontaan, open, vrolijk, én we zien ook regelmatig wederzijds fysiek contact. Ik duim dat ze niet ineens gekke ideeën krijgen, allebei wat water bij de wijn willen doen wat betreft 'onder de kerktoren gaan wonen', maar toch ook vooral dat Victor wat meer man wordt. Ze liggen samen in bed voor hun eerste Netflix sessie, hopelijk volgt ook het 'chill' gedeelte nog! Slaagkans daalt lichtjes naar opnieuw 70%.

Koppel 3: Lenny en Jolien

De vonk tussen Lenny en Jolien is nog niet afgesprongen. Flirten, plagen, lachen, giechelen, .. allemaal goede tekenen, met op nummer 1 natuurlijk het fysieke contact. Ze zijn tot elkaar aangetrokken, dat lijkt me duidelijk. Lenny laat intussen al iets meer het achterste van zijn tong zien: hij wou jong vader zijn, vindt belangrijk dat ze zoveel lachen, wil dat ze zichzelf kunnen zijn, en kijkt iets verder in de toekomst: wil dat verliefdheid komt en gaat voor hij aan kinderen begint, want dan pas ben je niet meer verblind. Lijkt me best verstandig, toch? Tegelijkertijd zit Jolien zich vooral af te vragen hoe Lenny over haar denkt. Over haar gevoelens, en hoe ze die toont, twijfelt niemand. Slaagkans blijft 80%, wat volgens mij vooral zal afhangen van de gevoelens van Lenny. 

Koppel 4: Stijn en Joke

Na deze aflevering kunnen we de slaagkans nog verder afzwakken van 10% naar 0%. Joke's aantrekking naar Stijn zit onder nul. Ze vindt zijn grapjes niet leuk, denkt anders dan hij over reizen, de conversaties zijn saai, .. Het frappantste was dan ook dat Stijn dit absoluut niet zo aanvoelde. Waar Joke zei "dat er voorlopig voor haar nog niet meer bij moet qua fysiek contact", "meer dan dit heb ik niet te bieden, vooral een vriendschap die we uitbouwen" en "voor mezelf zal er meer nodig zijn dan er nu is", zagen we Stijn nog geloven dat hij nog een kans maakt: "Er is wel al iets, ik denk da zij da ook wel voelt, een basis, .." en "niet romantisch romantisch, maar toch al een beetje romantisch". Man man man. Slaagkans dus 0,0%. En dan te bedenken dat de experten een match van 94% opstelden... Shaking my head. Ik ben benieuwd welke adviezen ze later in petto hebben voor dit koppel.

Koppel 5: Tim en Elke

Tim en Elke vind ik zeer moeilijk te doorgronden. Op bijna alle beelden die we te zien kregen, brachten ze hun tijd passief door aan het zwembad of op restaurant, met een zeer laag energieniveau. Ze praten blijkbaar veel, en bevestigen een klik aan elkaar die ik nog niet gezien heb, maar veel meer dan praten over die zogezegde klik gebeurde er niet. Even elkaars rug insmeren was ook het enige fysieke contact dat we te zien kregen. Kortom, ik zie weinig spontaans, weinig aantrekking, en vooral zakelijke discussies: "met kinderen gaan we even wachten hadden we afgesproken he..". Misschien zijn ze allebei nog in de wolken van het idee getrouwd te zijn? Elke zegt nog: "Hoe beter ik hem leer kennen, hoe beter ik hem apprecieer. Hij is een lieve persoon, gemakkelijk, en als dat zo blijft, dan kan ik alleen maar blij zijn". Wat voor exen heeft zij gehad? Slaagkans blijft 10%.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Aflevering 2

Aflevering 5