Aflevering 6

Aflevering 6 pakte uit met de eerste beelden over het samenwonen. Mijn god, wat heb ik getwijfeld om iets anders te gaan doen. Pijnlijk voor de ogen, pijnlijk voor de mannelijkheid. Het is erg gesteld met de gemiddelde man van tegenwoordig.

Koppel 1: Victor en Line

Zoals we eerder al zagen, was Line een beetje teleurgesteld in het lakse karakter van Victor. Hij gaf dan ook aan dat hij door het lange single zijn versaaid was. Hij zei er wel bij dat het goed is dat hij nu nieuwe impulsen krijgt. Expert Wim vroeg dan hoe ze hun 'muurtjes' (waarom zijn die er al in de eerste plaats) naar beneden gingen krijgen, want het was nodig om wat opener naar elkaar te zijn. Vragen van de experts bespreken, open naar elkaar zijn en, voor Victor, nog wat meer dansen naar de pijpen van Line. Zo werkt het niet, Victor (kijk ook naar Joris en Annelies). Zoals je zelf zegt moeten de impulsen van Line komen, je gedraagt je dus meer als een kind dan als een man. 
Line neemt gelaten vrede met het einde van het huwelijk: "Momenteel: vriendschappelijk maar wel liefdevol. Op die manier hebben we vriendschap maar ook respect en een goede basis". Dit betekent zoveel als geen aantrekking tot Victor, en als er 1 ding is wat vrouwen willen bij een man...
Terwijl peddelt Victor rustig voort: "Ik voel mij op mijn gemak, begin ze aantrekkelijker en aantrekkelijker te vinden", "ik denk dat Line een hele vrolijke, spontane, goedlachse jongedame is".
Jammer dat zoveel potentieel verloren gaat. Game over, Victor.

Koppel 2: Tim en Elke

Tim en Elke gaan verder op hun opgewekt, positief maar wel redelijk platonisch elan. Wat ik deze aflevering wel gemerkt heb: Elke weet hoe het moet. "Ik wil dat Tim trots kan zijn als hij mij voorstelt aan zijn vrienden", ze wil Tims goedkeuring over haar outfit (hij moet de knoop doorhakken) en laat Tim leiden. 
Ook Tim begint nu en dan goede dingen te doen. Tijdens de boswandeling neemt hij Elke onder de arm en hij zet stappen naar leiding nemen. Zij bevestigt later: "Ik voel mij goed bij Tim, hij geeft mij een beschermd en rustig gevoel. Ik verschiet hoe fel ik in deze fase al mezelf kan zijn". 
Tim zegt nog: "Het is leuk om Elke voor te stellen als je vrouw. Ze is een mooie verschijning". Laat ons hopen dat er naast rationele aantrekking ook fysieke aantrekking aan te pas komt! We zullen zien.

Koppel 3: Joris en Annelies


Zoals in de vorige afleveringen al bleek.. Joris en Annelies maken geen schijn van kans. 
Annelies blijft zichzelf geweldig vinden ("Miss altijd volledig in orde"), Joris blijft pushen en denkt dat nóg harder zijn best doen (om een vrouw weg te duwen) zal helpen. Met wishful thinking ga je de realiteit helaas niet veranderen, Joris!
Hij zit in hetzelfde schuitje als Victor en Stijn: "We doen leuke dingen, lachen goed. Ik kan me niets inbeelden waar ik het niet naar m'n zin had, behalve dat ze haar niet volledig gaf in het experiment. [...] Er is een moment gekomen da ik zei da ik haar een topmadam vind, dat is wel duidelijk. [...] Ik lig er van wakker: wat kan ik doen om haar beter te doen voelen, ik zou mijn gevoelens willen delen met u, .. Het maakt mij niet uit wat we doen, ik wil die blijdschap kunnen delen". 

Koppel 4: Lenny en Jolien

Gelukkig is er 1 koppel waar toch íéts gebeurt. Je kan perfect zien welke effecten aantrekking heeft: ze geven elkaar complimentjes, ze plagen, ze lachen met elkaars grapjes, .. Toppertje van Lenny: "Mijn haan neemt elke kip elke dag wel 2-3 keer". Hij brengt seksuele spanning in de conversatie, en Jolien, die lacht (goed teken!).
Bij gebrek aan actie rondom hen (zoals op vakantie), ontbrak het hen wel een beetje aan gespreksonderwerpen. Gelukkig was Lenny van de partij om het wat luchtig te maken. Hopelijk vinden ze gezamenlijke momenten in hun drukke agenda's, en kunnen ze verder bouwen aan hun toekomst.

Koppel 5: Stijn en Joke

Hoe langer ik Stijn en Joke bezig zie, hoe meer ik mij afvraag wat de experts in dit koppel zagen. Aantrekking is er absoluut niet. Match? Ik hoor vooral een Joke die alles wat Stijn leuk vindt, afbreekt. Het kan ook moeilijk anders want Stijn leeft in zijn fantasiewereld, waar hun relatie nog veel kans maakt (?!). "Ik ben gelukkig op dit moment, ik kan het niet anders omschrijven dan dat. Heb nooit durven dromen dat we zover zouden staan al. 'Je bent uitbundiger dan anders' zeiden mijn collega's. Ik zeg ja dat is gelukkig zijn!". Arme Stijn.

Expert Wim vraagt zich af (serieus?) of er intimiteit is. Joke: "Enkel een kus bij het slapengaan, maar dat is eerder een gewoonte. Er zit niets achter, geen gevoel, het is niet spontaan". 
Waarop Wim dan zegt: "Doe alles zoals het nu goed aanvoelt bij jullie. Onthoud wat helpt om te groeien op jullie tempo". Wim, het enige wat helpt, is dat je Stijn eens aanpakt. Ik haal nogmaals Jim Rohn aan: "Your life doesn't get better by chance, it gets better by change". Verder doen zoals ze bezig zijn, is het foute advies!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Aflevering 2

Aflevering 5

Aflevering 4