Aflevering 7

In deze aflevering zagen we hoe het samenwonen verder verliep. Ook kwamen bij twee koppels de ouders van één van de deelnemers langs. Als laatste hoorden we enkele experten aan het woord (die gaan er flink van langs krijgen).

Koppel 1: Victor en Line

Victor lijkt weer een klein beetje terrein gewonnen te hebben. We zagen een Line die minder klaagde en het fysieke contact beantwoordde, in tegenstelling tot vorige week. Op het einde van de aflevering zagen we ze zelfs een knuffel zoeken bij Victor. Langs de andere kant vertelt ze wel aan Wim dat ze nog twijfelt en er nog geen fysieke klik is.
Victor bevestigt dan weer zijn gevoelens voor Line: hij herhaalt meermaals hoe blij hij is met haar, vindt haar knap, wil haar validatie. 
Aan tafel bleek echter nogmaals dat Victor nog een weg af te leggen heeft. Hij zat er bij en keek er naar, Line was de meest sociale en bepaalde nagenoeg de hele conversatie.
Tot slot, de adviezen van expert Wim. 
"We kunnen die gevoelens niet maken, maar het is door dingen samen te beleven dat we ze misschien kunnen ontwikkelen. Kijk naar de komende weken: als er fijne dingen zijn die jullie samen kunnen doen, dat zou helpen om die gevoelens duidelijk te krijgen. Doe dat op jullie tempo. Zorg wel dat je voldoende stoppunten hebt om dingen samen te doen, zo kun je ten minste die beslissing na 5 weken met zekerheid nemen."
Wel Wim, meer van hetzelfde lijkt mij niet aangewezen, toch? Ze komen net van een reis waar ze alleen maar leuke dingen samen gedaan hebben...

Mijn advies blijft hetzelfde: als Victor wat meer ballen krijgt, zal Line de chemie wel voelen.

Koppel 2: Stijn en Joke

Bij Stijn en Joke zijn er geen nieuwe ontwikkelingen. Stijn blijft blind voor de waarheid en in zijn illusie leven, voor Joke blijft het vooral vriendschappelijk: "Ik wist meteen waarom ze ons gematcht hebben, maar ik vraag me af of ik nog nieuwe dingen ga ontdekken. Ik voel: het is tof, maar ik voel echt nog niet meer. Je kan het niet forceren.. Maar dat gevoel is voor mij nog een noodzaak".
Intussen was Stijn zenuwachtig om voor Joke te koken... Hmm hmm hmm.

Voor mij is de enige vraag waarom de analisten van Het Laatste Nieuws hen nog 40% kans geven?

Koppel 3: Lenny en Jolien

Arme Jolien. Hoewel ze op actie date gaan (aan de lezers: top idee!), pakt de saus bij Lenny toch niet echt. Ik vraag me dan ook af wat hij verwacht van een relatie en eigenlijk zelfs waarom hij aan blind getrouwd meedoet. Hij zal vrouwen genoeg kunnen krijgen in het dagelijkse leven. Waarschijnlijk hoopt hij iets teveel op het Disney scenario. Jolien lijkt thans een vrolijk en blij persoon die leuk is om mee samen te leven.
Lenny weet wel hoe hij de vonk bij Jolien kan blijven aanwakkeren, ook al beweert zij het zelf niet te weten: "Het is tof en leuk samen, maar ik weet 't eigenlijk echt nog niet". Geen kwaad woord over Jolien, maar hier is ze toch niet heel eerlijk met zichzelf.

Laat ons hopen dat Lenny nog met de voetjes op de grond komt...

Koppel 4: Tim en Elke

Tim bloeit open, en Elke gunt hem de leiding. Ideaal! Eindelijk zien we nu en dan ook wat plagerijtjes van Tim. Hopelijk is dat voldoende om Elke te overtuigen, want zij wil toch eerst gevoelens, zo blijkt. Ze staat wel met de voetjes op de grond en geeft zich volledig voor het experiment. Ik vraag mij af hoe de vorige relaties van Elke waren. Kan Tim daar aan tippen?
We hoorden ook experte Margot: "Fysiek contact kan de gevoelens stimuleren. Ik adviseer niet té voorzichtig te zijn. Misschien een klein risico nemen op dat vlak?", en dan wat meer algemeen: "Verliefdheid zorgt er voor dat je sneller toenadering gaat zoeken, maar omgekeerd kan het ook werken: als je toch probeert stapjes te zetten naar meer fysieke toenadering, dan kan ook het gevoel daarbij gaan groeien".
Klinkt vooral als een excuus voor de deelnemers om toch maar absoluut niets te moeten veranderen, iets te proberen en er dan spijt van te krijgen (misschien kan Joris dit excuus gebruiken bij Annelies? 😀)

Ondanks het huidige gebrek aan gevoelens, lijkt het er wel op dat ze gaan samenblijven. We zullen zien!

Koppel 5: Joris en Annelies

En dan als laatste.. Jezus F****** Christus, Joris. Maar wat ik dan vooral niet snap is dat de publieke opinie anti Annelies is in deze dynamiek:
(ter info: mijn antwoord is het rode bolletje)

Annelies is misschien narcistisch, ze zegt ten minste de waarheid en houdt Joris niet aan het lijntje. Beeld je zelf eens in dat je blijft lastiggevallen worden door iemand die je zelf onaantrekkelijk (zelfs afstotelijk) vindt? Rozen of niet, ik begrijp perfect wat Annelies meemaakt. Hetzelfde geldt voor Joris natuurlijk. Waarom probeert hij steeds harder in plaats van van strategie te veranderen? Als je dit leest Joris, kom eens langs! Op deze manier maak je immers duidelijk aan half Vlaanderen dat je niet van aanpakken weet.

Noot: Annelies verwacht net hetzelfde als de overige deelnemers: ze wil chemie (zie ook 'wat vrouwen willen'). En wat is chemie? Chemie is het gevoel van aantrekking. Dat kan je haar niet kwalijk nemen, toch?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Aflevering 2

Aflevering 5

Aflevering 4